Campagnebeeld Vincent is back

Fotografie: Lars van den Brink / Ontwerp: Edenspiekermann

 

Foto Vincent is back

Fotografie: Heidi Vandamme

Opdrachtgever
Kröller-Müller Museum (Otterlo)

 

Opdracht
Perscampagne Vincent is back

 

Periode
November t/m december 2012

 

Website
Kmm.nl

Vincent is back

In opdracht van het Kröller-Müller Museum biedt Bureau Heidi Vandamme ondersteuning bij de perscampagne rond de vaste collectiepresentatie Vincent is back

Met Vincent is back krijgt de Van Gogh-collectie weer een prominente plek binnen de vaste collectie. Centraal daarin staan Van Gogh en zijn kunst en de bijzondere collectiegeschiedenis van het Kröller-Müller Museum. Vincent is back vertelt het verhaal van Van Gogh in twee delen. In deel 1, Geboortegrond (t/m 1 april 2013) ligt de nadruk op Van Goghs Hollandse periode (1881-1886). In deel 2, Land van het licht, verschuift het accent naar de werken in zijn Franse tijd (1886-1890), als de kunstenaar tot volle wasdom komt.

Dankzij berichten via het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau) en AP (Associated Press) kreeg het nieuws over deel 1 wereldwijd aandacht. Ook NRC, Trouw en De Telegraaf publiceerden kort na de perspreview. Voor deel 2 wordt in nauwe samenwerking met het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen) gewerkt aan een internationaal persoffensief.