Opdrachtgever
Museum Prinsenhof Delft


Opdracht
Communicatie en marketing t.b.v. de tentoonstelling Pieter de Hooch in Delft. Uit de schaduw van Vermeer


Periode
Januari 2018 t/m mei 2020

Pieter de Hooch in Delft. Uit de schaduw van Vermeer

Museum Prinsenhof Delft organiseert van 11 oktober 2019 t/m 16 februari 2020 de eerste tentoonstelling ooit in Nederland gewijd aan de beroemde Delftse meester Pieter de Hooch. Samen met Johannes Vermeer wordt Pieter de Hooch (1629-ná 1684) gerekend tot de belangrijkste Delftse meesters uit de Nederlandse Gouden Eeuw. In de periode dat De Hooch in Delft werkt (circa 1652-1660), maakt hij zijn mooiste schilderijen. Museum Prinsenhof Delft haalt deze Delftse meesterstukken na een afwezigheid van bijna vier eeuwen terug naar de stad waar zij zijn gemaakt. De bruiklenen zijn afkomstig van grote internationale collecties vanuit de hele wereld. In totaal zijn 29 werken van Pieter de Hooch te zien.

Bureau Heidi Vandamme coördineert de marketing- en communicatiecampagne ten behoeve van deze ambitieuze, internationale tentoonstelling.