Opdrachtgever
Museum Prinsenhof Delft


Opdracht
Communicatie en marketing t.b.v. de tentoonstelling Pieter de Hooch in Delft. Uit de schaduw van Vermeer


Periode
Januari 2018 t/m februari 2020

Pieter de Hooch in Delft. Uit de schaduw van Vermeer

Museum Prinsenhof Delft organiseert van 11 oktober 2019 t/m 16 februari 2020 de eerste tentoonstelling ooit in Nederland gewijd aan de beroemde Delftse meester Pieter de Hooch. Samen met Johannes Vermeer wordt Pieter de Hooch (1629-ná 1684) gerekend tot de belangrijkste Delftse meesters uit de Nederlandse Gouden Eeuw. In de periode dat De Hooch in Delft werkt, tussen 1652 en 1661, maakt hij zijn mooiste schilderijen. Museum Prinsenhof Delft haalt deze Delftse meesterstukken na een afwezigheid van bijna vier eeuwen terug naar de stad waar zij zijn gemaakt. De bruiklenen zijn afkomstig van grote internationale collecties vanuit de hele wereld. In totaal omvat de tentoonstelling circa 35 schilderijen, waaronder circa 30 werken van Pieter de Hooch.

Bureau Heidi Vandamme coördineert de marketing- en communicatiecampagne ten behoeve van deze ambitieuze, internationale tentoonstelling.