Opdrachtgever
Institut Van Gogh (Auvers-sur-Oise, Parijs)

 

Opdracht
Perscampagne iPad app Van Gogh’s Dream

 

Periode
November 2011 t/m januari 2012

 

Website
Vangoghsdream.org

iPads met applicatie Van Gogh's Dream

 

Logo Van Gogh's Dream

Van Gogh’s Dream

Het Institut Van Gogh uit Auvers-sur-Oise zet zich al jaren in om de droom van Vincent van Gogh te realiseren die de kunstenaar in een brief aan zijn broer als volgt verwoordde: “Ik denk dat het me op een goeie dag wel zal lukken mijn schilderijen in een café te exposeren.” Bureau Heidi Vandamme coördineerde de perscampagne ter ondersteuning van de lancering van de iPad app Van Gogh’s Dream. De applicatie stelt gebruikers in staat de kunst en de correspondentie van Van Gogh op heldere, interactieve en simpele wijze te (her)ontdekken. Door de applicatie te downloaden draagt elke gebruiker direct bij aan Van Goghs droom.

De app is uitermate positief ontvangen door de pers. Een voorbeeld: “De applicatie is verrijkt met video’s en ziet er prachtig uit. […] Van Gogh’s Dream is bezaaid met perspectieven en afbeeldingen, maar verdrinkt door de heldere interface en rustige uitstraling nooit in de gigantische hoeveelheid informatie over de schilder. Van Gogh’s Dream is volgens ons vanaf nu de maatstaf voor thematische boeken en naslagwerken op de iPad.” (Ipadclub.nl, 8 december 2011)