De Hooiwagen, ca. 1515, Museo Nacional del Prado

De Hooiwagen, ca. 1515, Museo Nacional del Prado

Opdrachtgever
Het Noordbrabants Museum


Opdracht
Communicatie en marketing t.b.v. Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie en Interim-management


Periode
September 2015 t/m mei 2017


Website
www.hnbm.nl

Jheronimus Bosch

Van 13 februari t/m 8 mei 2016 was de expositie Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie te zien in Het Noordbrabants Museum. Deze groots opgezette overzichtstentoonstelling van Jheronimus Bosch (’s-Hertogen-bosch, ca. 1450-1516) was gebaseerd op het omvangrijkste en wereldwijde onderzoek dat naar het relatief kleine oeuvre van Bosch is gedaan. Nooit eerder keerden zoveel werken van Bosch terug naar zijn stad ’s-Hertogenbosch waar ze ooit gemaakt zijn. In totaal bezochten 421.700 mensen de overzichts-tentoonstelling in ’s-Hertogenbosch, die door de Britse krant The Guardian werd omschreven als ‘een van de belangrijkste tentoon-stellingen van de eeuw’.

Bureau Heidi Vandamme is door Het Noordbrabants Museum gevraagd om vorm te helpen geven aan de marketing- en communicatie-campagne ten behoeve van deze ambitieuze, internationale tentoonstelling. Van januari 2016 t/m mei 2017 vervulde Heidi Vandamme er de rol van waarnemend hoofd communicatie en marketing.