Opdrachtgever
Het Noordbrabants Museum


Opdracht
Communicatie en marketing t.b.v. Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie en Interim-management


Periode
September 2015 t/m mei 2017


Website
www.hnbm.nl

Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie

Van13 februari t/m 8 mei 2016 was de expositie Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie te zien in Het Noordbrabants Museum. Deze groots opgezette overzichts-tentoonstelling van Jheronimus Bosch (’s-Hertogenbosch, ca. 1450-1516) was gebaseerd op het omvangrijkste en wereldwijde onderzoek dat naar het relatief kleine oeuvre van Bosch is gedaan. Nooit eerder keerden zoveel werken van Bosch terug naar zijn stad ’s-Hertogenbosch waar ze ooit gemaakt zijn. In totaal bezochten 421.700 mensen de overzichtstentoonstelling in ’s-Hertogenbosch, die door de Britse krant The Guardian werd omschreven als ‘een van de belangrijkste tentoonstellingen van de eeuw’.

Bureau Heidi Vandamme is door Het Noordbrabants Museum gevraagd om vorm te helpen geven aan de marketing- en communicatie-campagne ten behoeve van deze ambitieuze, internationale tentoon-stelling. Van januari t/m mei 2016 heeft Heidi Vandamme het hoofd communicatie en marketing vervangen tijdens haar zwanger-schapsverlof. Door interne wisselingen van de wacht is zij nog t/m mei 2017 interim afdelingshoofd.